close
close Koszyk

30% ZNIŻKI NA ZAMÓWIENIA POWYŻEJ 100 ZŁ Z KODEM: DOBRO | DO 30.11

Lepsza Higiena Snu. Poradnik.

Głęboki, regenerujący sen jest tym, co nas napędza, jednak wielu z nas nie wypełnia 7 do 9 godzin snu zalecanych dla osób dorosłych. Ponad 1/3 dorosłych w Polsce śpi krócej niż jest zalecane, a brak snu nie tylko utrudnia nam utrzymanie energii w ciągu dnia, ale może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych, w tym cukrzycy, chorób serca czy depresji. Myśli o obowiązkach na kolejny dzień lub ciąg wiadomości e-mail czekających na odpowiedź mogą nas rozproszyć. Wynikiem jest to,  że wielu z nas zasypia późnym wieczorem bez odpowiedniego odprężenia się. Aby pomóc Ci zachować zdrowie i energię, przygotowaliśmy kilka naszych najlepszych wskazówek.

Pozbądź się ekranów

Wszyscy to mówią, ale prawda jest taka, że ​​odcięcie się od ekranów na godzinę lub dwie przed snem może mieć transformujący wpływ na jakość snu. Oprócz stymulowania umysłu, kiedy powinieneś się wyciszyć, używanie smartfona lub oglądanie Netflix’a opóźnia rytm dobowy, co utrudnia zarówno zasypianie, jak i spanie. Emitowane sztuczne niebieskie światło również opóźnia rozpoczęcie snu REM, co oznacza, że ​​głęboki odpoczynek, który jest tak potrzebny, będzie trwał krócej. Pójdź jeszcze o krok dalej i włącz tryb samolotowy w telefonie i połóż go w innym pokoju lub z dala od łóżka.

Bądź konsekwentny

Chociaż wymaga to poświęcenia, postaraj się zasypiać i budzić się o tej samej porze każdego dnia. Dotyczy to również weekendów, co może wydawać się niezbyt zachęcające, ale gdy wyrobisz w sobie nawyk, twoje ciało dostosuje się do takiego harmonogramu. Regulując swój wewnętrzny zegar, będziesz mógł lepiej zasnąć i spać, aż do momentu pobudki.

Unikaj kofeiny o późnej porze

Kolejna filiżanka kawy może pomóc ci przetrwać koniec dnia, ale kofeina pobudza układ nerwowy i może pozostać w twoim systemie przez 6-8 godzin po spożyciu, uniemożliwiając ciału odpowiednie wyciszenie przed snem. Po porannej filiżance kawy staraj się unikać kofeiny i jeśli masz ochotę się czegoś napić, wybierz herbatę bezkofeinową. 

Wycisz się robiąc coś odprężającego

Zamiast przeglądać internet lub przewijać Instagram, spróbuj wprowadzić do swojej wieczornej rutyny coś odprężającego, co pomoże Ci wyciszyć się i przygotować się do snu. Świetnym sposobem jest czytanie fizycznej książki. Dobra powieść lub biografia pozwolą zwolnić twojemu umysłowi. Spróbuj włączyć do rutyny także medytację, która w krótkim czasie potrafi uspokoić nasz układ nerwowy, przynieść odpoczynek zmysłom i wyciszyć myśli. Naszym ulubionym sposobem na wieczorny relaks jest porcja olejku CBD. W zauważalny sposób ułatwia zasypianie i wspiera prawidłowe cykle snu aby spać głęboko i kolejnego dnia obudzić się pełny energii. Wzięcie gorącej kąpieli może również wyciszyć ciało do nocnego wypoczynku, ponieważ zmiana temperatury zwiększa poziom naturalnej melatoniny w organizmie. 

Zamknij Dzień z Wdzięcznością 

Przed pójściem spać, poświęć trochę swojego czasu i zapisz trzy rzeczy, za które jesteś wdzięczny, skupiając się na tym, co wydarzyło się w ciągu dnia. Sprzyja to kształtowaniu pozytywnego nastawienia pełnego wdzięczności i pomaga ustawić dzień na pozytywny odpoczynek.

* Poziom THC w sprzedawanych produktach nie przekracza 0,2%.
Prezentowany produkt nie jest przeznaczony do diagnozowania, leczenia lub zapobiegania jakiejkolwiek chorobie. Efekty zażywania produktów mogą się różnić.