close
close Koszyk

30% ZNIŻKI NA ZAMÓWIENIA POWYŻEJ 100 ZŁ Z KODEM: DOBRO | DO 30.11

stan zapalny organizmu

Zrozumieć Stan Zapalny: czynniki wywołujące, zapobieganie oraz sposoby łagodzenia

U wielu osób stany zapalne mają codzienny wpływ na ogólny stan zdrowia i samopoczucia. Pomimo tego często pozostają niewykryte lub zlekceważone. W dalszej części omówimy pokrótce tę kwestię oraz sposoby, które pomogą nam zadbać o zdrowie.

Czym jest stan zapalny?

Stan zapalny jest odpowiedzią organizmu na uraz. Jednak „uraz” nie musi być czysto fizyczny – stres psychiczny lub emocjonalny również powodują stany zapalne w ciele. Czasami zapalenie jest zdrowym i normalnym stanem, jak w przypadku urazu kończyny, kiedy to stan zapalny pomaga organizmowi wyleczyć się od wewnątrz. Intensywne ćwiczenia również mogą doprowadzić do zapalenia w ciele. Może ono wpływać na nastrój, poziom energii oraz ogólny stan zdrowia.

Możliwe przyczyny stanów zapalnych:

Stres

Wszelkiego rodzaju stres (psychiczny czy emocjonalny) przyczynia się do powstawania stanów zapalnych. Stres uruchamia wyrzut kortyzolu. Kortyzol, z kolei, działa jako inhibitor układu odpornościowego, co oznacza, że blokuje jego funkcje, pozostawiając nas bardziej podatnymi na choroby.

Cukier

Cukier rafinowany, zwłaszcza w postaci fruktozy lub sacharozy, powoduje skok insuliny i uwolnienie w ciele czynników zapalnych zwanych „cytokinami.”

Substancje chemiczne

Przemysłowe substancje chemiczne znajdujące się w żywności, różnych produktach, plastiku i środowisku naturalnym stymulują układ odpornościowy do zakłócania standardowej produkcji energii na poziomie komórkowym, powodując stan zapalny.

Patogeny

Genetycznie zmodyfikowana żywność, środki chwastobójcze oraz niektóre zboża zawierające gluten podrażniają jelita oraz zmieniają ich gospodarkę.

Jak zapobiegać stanom zapalnym?

Według ekspertów niezdrowy stan zapalny jest odzwierciedleniem „dysharmonii ciała.”. Jednak istnieje wiele możliwości doboru takiego stylu życia, który może pomóc nam wspierać zdrową równowagę stanów zapalnych w organizmie oraz przywrócić harmonię.

Dieta

Odżywanie odgrywa kluczową rolę w redukowaniu stanów zapalnych. I mimo że każdy organizm jest wyjątkowy oraz wymaga metody prób i błędów w celu ustalenia najlepszej dla niego diety przeciwzapalnej, zasadniczo do produktów przeciwzapalnych zaliczamy zielone warzywa, słodkie ziemniaki, kabaczek, awokado i jagody, a także bogate w składniki odżywcze produkty, jak rosół warzywny lub wołowy, łosoś oraz kurczak (chociaż możliwe jest utrzymanie bezmięsnej diety przeciwzapalnej). W świadomym podejściu do stanów zapalnych ważne jest również unikanie przetworzonych lub rafinowanych produktów, cukru, słodzików, konserwantów oraz alkoholu (w miarę możliwości). Natomiast osoby z nadwrażliwością pokarmową i alergiami powinny unikać produktów powodujących uczucie dyskomfortu, ponieważ wzmacniają one zapalenia. Dieta Paleo jest jedną z wielu opcji dla osób zmagających się z problemami jelitowymi lub stanami zapalnymi.

Medytacja, ćwiczenia oraz dobry sen

Te nawyki przyczyniają się do zmniejszenia stresu i pomagają w prowadzeniu przeciwzapalnego stylu życia.

Suplementy oraz zioła funkcjonalne

Naturalne zioła, takie jak kurkumina (aktywny składnik kurkumy), zielona herbata, probiotyki oraz CBD działają synergistycznie z ciałem, wspierając równowagę.

* Poziom THC w sprzedawanych produktach nie przekracza 0,2%.
Prezentowany produkt nie jest przeznaczony do diagnozowania, leczenia lub zapobiegania jakiejkolwiek chorobie. Efekty zażywania produktów mogą się różnić.