close
close

DARMOWA DOSTAWA NA NASTĘPNY DZIEŃ

Jak radzić sobie ze zbliżającą się końcówką roku?


Koniec roku to wyjątkowo stresujący czas dla wielu z nas. Zbliżające się Święta, podsumowania w pracy, czy też najzwyczajniej – świadomość, że kolejny etap jest już za nami. Jak pomimo chaosu w listopadzie i w grudniu odzyskać równowagę i… zrelaksować się?

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jak radzić sobie ze stresem?
  2. Czy dobry sen może znacząco wpłynąć na jakość życia?
  3. Jak się odprężyć?

Przewlekły stres i niewyspanie – najwięksi wrogowie efektywności

W czasie kiedy szczególnie potrzebujemy skupienia, a na horyzoncie widać zbliżające się deadline’y, zdenerwowanie potrafi przejąć kontrolę i utrudnić realizację zadań. A jak wiadomo, tam, gdzie przewlekły stres, tam i problemy ze snem. Narastające napięcie i ciągłe niewyspanie raczej nie jest sprzymierzeńcem w sprawnym wykonywaniu pracy. Dlatego też najważniejszym elementem, o który warto zadbać pod koniec roku, jest właśnie dobry sen i spokój!

Opanuj stres

Dobrym sposobem na redukcję stresu są techniki relaksacji. Szczególną uwagę warto zwrócić na trening autogenny Schultza, który okazał się skuteczny w zwalczaniu niekorzystnych stanów emocjonalnych1. W przypadku, kiedy potrzebujesz szybkiego rozluźnienia, spróbuj 9-minutowej medytacji, którą na naszym YouTube prowadzi Patrycja “Nitya” Próchnik.

A jeżeli czeka cię stresujące wydarzenie, które spędza ci sen z powiek, przetestuj specjalną metodę stosowaną w nurcie poznawczo-behawioralnym, którą opisaliśmy z jednym z naszych poprzednich artykułów

Zadbaj o odpoczynek

Kiedy już uporasz się z napięciem, czas na pełen relaks, czyli dobrej jakości odpoczynek, który pomoże w regeneracji przed następnymi wyzwaniami. Odłóż telefon i powiadomienia na bok, weź kilka głębokich oddechów i poświęć chwilę tylko dla siebie. To zaowocuje nie tylko lepszym samopoczuciem, ale i większą efektywnością w pracy!

Wiadomo też, że najważniejszą i najbardziej regenerującą czynnością dla każdego człowieka jest sen. O tym, jak wypocząć pisaliśmy w artykule “Co zrobić, aby się w końcu wyspać?”, gdzie znajdziesz garść praktycznych porad i ciekawostki na temat snu.

Rola CBD w redukcji stresu

W takich momentach jak końcówka roku lub inny stresujący okres, dobrze jest zadbać o dodatkowe wsparcie swojego organizmu. Takim wsparciem może okazać się właśnie olejek CBD, który stymulując układ endokannabinoidowy obniża poziom stresu, ułatwia skupienie, ale też pomaga w regulacji cyklu dobowego.

Jak się zrelaksować?

Żyjąc w ciągłym pośpiechu często zapominamy, jak dużo do dobrego samopoczucia może wnieść świadoma chwila poświęcona sobie. Wiemy, że końcówka roku jest szczególnie stresująca, dlatego przygotowaliśmy dla ciebie listę kilku aktywności. Może o nich nawet zapomniałaś_eś, a na pewno poprawią ci humor!

Pójdź na masaż

Gorące kamienie, masaż tajski, a może aromaterapia? Jeśli nigdy nie miałaś_eś okazji wybrać się na prawdziwie relaksujący masaż, teraz jest na to idealny moment. Wybierz idealny dla siebie rodzaj, znajdź profesjonalny salon i zobacz, jak wiele korzyści można czerpać z takiej wizyty. Może zabierzesz ze sobą bliską ci osobę?

Skorzystaj z groty solnej

Pobyt w grocie solnej to niezwykle odprężające doświadczenie: klimatyczne podświetlenie, relaksująca muzyka, a przede wszystkim zjonizowane powietrze wspomagają organizm w ogólnym funkcjonowaniu. Dodatkowo, chwilowa zmiana środowiska daje możliwość zdystansowania się i popatrzenia z boku na obecne obowiązki.

Wybierz się na basen

Jednym z lepszych sposobów na pozbycie się napięcia jest aktywność fizyczna w przeróżnej postaci. O ile jogging, czy rozciąganie prawdopodobnie zdarza ci się praktykować częściej, to przypomnij sobie, kiedy ostatnio odwiedziłaś_eś basen? Podczas pływania nie tylko wydziela się bardzo dużo endorfin, ale również rozluźniają się mięśnie, często spięte przez chroniczny stres. 

Stwórz swój rytuał relaksacyjny

Wyobraź sobie – zapach ulubionej, sojowej świecy, jedna pipeta Kanaste, a do tego ulubiona książka i nawilżająca maseczka na twarz. Brzmi jak idealny wieczór? Stwórz swój własny, odprężający rytuał i daj sobie chwilę relaksu. O tym, jak wiele zalet ma tworzenie swojej rutyny, pisaliśmy tutaj.

To są nasze sposoby na pozbycie się napięcia, tak często występującego pod koniec roku. A jakie są Twoje propozycje?

Bibliografia

  1. M. Ziółkowski. Świadoma regulacja napięcia emocjonalnego w nowoczesnym procesie dydaktyczno-wychowawczym. Niepubliczny zakład opieki zdrowotnej


* Poziom THC w sprzedawanych produktach nie przekracza 0,2%.
Prezentowany produkt nie jest przeznaczony do diagnozowania, leczenia lub zapobiegania jakiejkolwiek chorobie. Efekty zażywania produktów mogą się różnić.